10.3.07

Läs inte det här om du inte måste.

På grund av nån diffus idé från någon i min brors bekantskapskrets (det är väldigt oklart vem då alla tycks skylla på varann i hög grad), så har jag hamnat i vad man brukar benämna "klistret". Det är ingen som har rånat en bank och gömt pengarna hos mig eller nåt sånt, tyvärr, utan det tycks mig som att jag är indragen i nån form av härva som går ut på att man ska skämma ut sig med hjälp av att i sin blogg publicera 6 underliga/egendomliga (läs "ganska pinsamma") sanningar om sig själv. Man avrundar sedan det hela med att påtvinga 6 nya bloggare samma tveksamma njutning. Enligt reglerna klistrar jag härmed in nedanstående riktlinjer för det så kallade spelet:

"Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information."

Ähum...

1. Den allra första CD-skivan jag ägde var "Music for the people" med Marky Mark and the Funky Bunch. Förutom Mark Wahlberg själv ingick bl.a. en skön lirare vid namn "Hector the Booty Inspector" i denna supergrupp. Producerade gjorde Donnie Wahlberg, under det steka namnet Donnie D.

2. Jag har den kvar.

3. 1997 köpte jag min allra första DVD-film. Jag hade ännu ingen spelare, men kände att jag ville ha den allra första DVD-titeln som någonsin släpptes av ett bolag i Sverige. Filmen var "Bean - Den totala katastroffilmen". Den var skitdålig. Menyerna hade någons 4-åring ritat med färgkritor och bilden var marginellt bättre än på ett slitet VHS-band. Jag har den också kvar.

4. Jag tycker att Titanic med Leo DiCaprio är en svinbra film. När jag såg den på bio och ni-vet-vem dog i slutet var jag ytterst nära att gråta. Det har annars aldrig inträffat vid någon filmtittning, varken förr eller senare. OBS! Jag började aldrig gråta. Det var bara nära. Ok?

5. Allt jag gör går otroligt jävla långsamt. Eller, inte allt, men ganska mycket. Om jag ska dammsuga lite så går det åt en halv dag av flummande och funderande på annat innan jag är färdig. Ska jag kolla mailen blir jag sittande 5 timmar framför datorn fast jag har sjukt mycket annat att göra. En grafisk designuppgift i skolan kan jag sitta och pilla på en hel jävla natt. Och ändå blir den inte bättre än den var från början. Fantastiskt irriterande, men det är bara så att jag ska pilla tills jag vet att jag inte kunnat pilla mer utan att få en stroke. Det kallas ineffektivitet och anses mycket ofint. Jag har sjukt mycket att justera på denna punkt om jag ska kunna försörja mig på min upp-över-öronen belånade utbildning om ett och ett halvt år...

6. Jag är 29 år och kan inte dricka rödvin utan att skrynkla ihop ansiktet som en 107-åring. Jag har försökt nu i många år, men det smakar lik förbannat skit. Det är surt, beskt, strävt och astronomiskt äckligt så hälften vore nog. Jag kan dricka vitt vin om jag måste, men bara om jag är mer än lagom onykter. Vin Schmin, säger jag.

Jaha. Ivarsson, Amsterdam-Patrik, Jaqop the Editor, Biggie, Johansson och Zacce. Up yours, you're up!

Comments:
Marky markskivan fick vi väl tillsammans?
Bra att jag vet var den finns i alla fall.
 
Det fick vi så fan heller! Du fick Turtles-soundtracket!
 
Turtlesskivan var ju LP. vi fick den visst ihop.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?