29.10.06

All work and no play makes Donnie a dull boy.

Idag var det min lediga söndag från jobbet. Jag har två såna i månaden. Denna firades dessvärre med konstant pluggande. Inte ens utanför dörren kom jag tammefan. Jag tror att de sista veckorna har varit de mest utmattande i mitt vuxna liv. Det är uppgifter hit, uppgifter dit, extralektioner, extraföreläsningar, uppdrag och tävlingar och jävelskap. Och inte blir det bättre den här veckan. Lugnar det inte ner sig snart så kommer jag inte annat än sova mig igenom jullovet, om jag håller ut tills dess.

Nästa helg har jag däremot tagit helt ledigt från jobbet. Det är dags för den årliga Sci-Fi-mässan, denna gång flyttad till Älvsjö. Det roligaste med den här lite B-iga mässan är utan tvekan alla ofantligt suspekta existenser som dyker upp utklädda till Spock och Klingoner och Orcher och liknande svin, för att helt sonika smyga runt inne bland övrigt folk (och jag menar verkligen smyga) och eyeballa varandra, muttrandes otydliga ramsor på utomgalaxiska till sina allierade, medan dom buttert pekar på sina bittra fiender som intar sladdrig varmkorv genom sin svettdrypande Chewbaccamask. Ibland tror jag att dom ska börja slåss på riktigt med sina folieklädda pappsvärd. Men det har hittills tyvärr inte hänt. Undrar var dom håller hus alla andra dagar på året, de små liven. Nej förresten. Det undrar jag inte.

Nu ska jag sova stjärten ur led. G'natt y'all.
Bifogar en bild på läxan tills imorrn.
Det fick bli en lokalpatriotisk plansch. 016, bitch!


Comments:
Jag kan upplysa om vart de små liven finns resten av året. De hittas/undviks lättast:
1. Hos din lokala Traditionbutik, kastandes 12-sidiga tärningar samtidigt som de livligt diskuterar Chaoshordes vapenkraft på den kommande Warhammer 10 000-updaten.
2. På valfri position i FC Z.
3. På KTH.

tata.
 
Jag förmodar att du har rätt. Men det här med att du obehindrat vädrar termer som Chaoswhore nånting och vet vad updaten till Warhammer heter gör mig lite rädd. Kan du på något sätt intyga att du verkligen studerar på universitetet, och inte pendlar till en fotsvettsstinkande källarlokal i Knivsta och dricker Joltcola?
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?