20.5.05

Tommi please, please Tommi..!

En dag spenderad bland de aktiva kan man säga. Vi drog in till Cannes med våra ackreditationspass redan vid nio-tiden och försökte göra allt som stod i vår makt för att vi inte skulle bete oss som en shoppande Mr Bean som stolt i tid och otid visar upp sitt nya kreditkort. Jag hoppas vi lyckades ganska bra. Men det var drömlika ögonblick. Jag ville nypa mig själv varje gång jag visade upp mitt ackreditationspass för vakten och slank in på området. Först så var vi inne på något som kallas Marcheé vilket kan beskrivas som en gigantisk mässhall där alla de stora kända filmbolagen hade sina bås. Istället för att läsa en dansk synopsis så läste vi synopsis för filmer med Bruce Willis och Al Pacino. Efter marcheé så strosade vi omkring ett tag innan vi tänkte att vi skulle testa och gå in på palatset. Där såg vi plötsligt en folksamling så vi stannade till. Från terrassen utanför så började komma lite folk. Plötsligt stod vi en meter från Barry Pepper och en minut senare så hörde vi fotograferna skandera på riktigt skabbig brytning till Tommy Lee Jones som befann sig lika nära. "Tammi, Tommi, please" LEFT TAMMI! Rannug som aldrig har bangat skanderade villigt med. Tammi! Please. Ungefär som om det var en låt han sjöng på. Självklart utan någon som helst kamera. Jag kunde inte göra något annat än att asgarva. Vilket Tommy Lee Jones inte heller kunde undgå att höra. De försvann sedan in till presskonferensen för Tommy Lee Jones nya film "The Three Burials of Melquiades Estrada" Vi själva... vi drog in på en biograf och kollade in filmen "Don't come knocking" som tävlar i årets filmfestival. Dagen avslutades sedan med ett efterlängtat möte med Mike Yuen som vi lärde känna förra året.

P.S: Vädret har varit alldeles perfekt sedan Rain Man Wallin beslutade sig för att lämna oss... D.S

PEACE OUT TAMMI! Robin and the pro gang...

Comments:
Aaah! Skönt att se att man inte missar nåt särskilt genom att åka hem och skriva B-uppsats. Tammi. Barri. Schysst väder. Marché. Palais. Bio. Inget för mig inte. Näppeligen.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?